Spadek mocy Kangoo 1.4 RN 1998

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Re: Spadek mocy Kangoo 1.4 RN 1998

Postprzez WojtekKangoo wtorek, 21 grudnia 2010, 13:44

W książsce znalazłem być może co jest przyczyną że nie wskazuje mi poziomu oleju otuż jak wyjmie się tablice rozdzielczą z deski to na jej odwrocie znajduje się złącze "N" czarne i pod pinem nr.9 i 10 znajduje się sonda i masa sondy poziomu oleju może to jest przyczyną że nie pokazuje ale nie jestem pewien.Może chodzi tu tylko o kontrolke od oleju a ona się zapala i puźniej gaśnie jak odpale autko.Co do kontrolki - pomarańczowego zygzaka to znalazłem że jest to bodajże - kontrolka usterki układu elektronicznego.A kontrolka usterki układu zasilania to jest malutka czerwona migająca dioda.Tyle się dowiedział z książki.Coś mało szczegułowa ta książka.Niezbyt im się udała posiadam książki od innych mobili i przyznam że są o wiele lepiej napisane i opracowane.Poprostu brak dokładności. :) :evil:
Ale kicha progi się sypią i wielkie dziuryyyyyy się pojawiły!!!
Avatar użytkownika
WojtekKangoo
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 58
Dołączył(a): czwartek, 30 września 2010, 12:15
Lokalizacja: Otorowo

Re: Spadek mocy Kangoo 1.4 RN 1998

Postprzez Lucass środa, 22 grudnia 2010, 22:21

Mała czerwona migająca to kontrolka IMMO.
Żółty zygzak to kontrolka awarii elektroniki. Szeroko rozumianej. Może to być kostka potencjometru przepustnicy, pedału gazu, jak i milion innych przyczyn. Bez jasnych objawów albo bez kompa raczej trudna do zdiagnozowania przez neta.
Brak wskazań poziomu oleju... Zacząłbym od pieca, czyli od czujnika w bloku.
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Spadek mocy Kangoo 1.4 RN 1998

Postprzez WojtekKangoo czwartek, 23 grudnia 2010, 07:07

Dzisiaj jadąc z pracy po dokładniejszych zaciągniętych informacjach postanowiłem dokładniej problemowi się przyjżeć i kontrolka od elektryki (zygzak) zapala się wtedy gdy autko zmuszone jest do "wskoczenia" na wyższe obroty silnika tj. jazda pod gurkę wyprzedzanie itd. poprostu krótko pisząc gdy dany bieg jest "przeciągnięty" wtedy zapala się kontrolka i silnik zchodzi z obrotów i lekko przeskakuje nie reaguje na pedał przyśpieszenia.Pytałem o czerwoną kontrolke bo w książsce opisują że przy niekturych sytuacjach ona pali się cały czas albo gaśnie.Znajomy mi powiedział że kiedyś przy korsie zapalał mu się "zygzak" i przyczyną była uszkodzona uszczelka kolektora ssącego gdzie w wyniku czego silnik łąpał fałszywe powietrze i komputer diagnozował to jako awaria przez sonde składu mieszanki.Co do uszczelki to może ona mieć jakiś wpływ na kompresje?rzeciż kompresje badamy na cylindrach gdzie nieszczelność mogą spowodować"
-pierścienie na tłokach ( spalnie nadmierne oleju)
- uszczelka głowicy ( zjawisko przedmuchu lub fałszywe powietrze;przejście z cylindra do kanałów olejowych itd.)
- głowica ( zawory, gniazda zaworów itd.)
Pytam bo mieszanka zasysana przez kolektor dolotowy musi krążyć w szczelnym obiegu do gniazd zaworów dolotowych w przeciwnym razie przy nieszczelności (ww. uszczelki) mieszanka ta jest bardziej zubożona przez co silnik nie ma tchu.Może to jest powiązanie zapalania się kontrolki awarii układu elektryki i braku komprsji.Przecież silnik obojętnie jak go wyłączymy to zawsze ktureś zawory ma otwarte w tym przypadku szczelność ucieka uszczelką kolektora dolotowego.Co o tym sądzicie? Prosze o pomoc.
PS.

Zdrowych wesołych Świąt oraz smacznej rybki.Szampańskiej zabawy w Nowym Roku aby był jeszcze lepszy niż ten stary i samochodziki się nie psuły życze wszystkim odwiedzającym tę strone.
Ale kicha progi się sypią i wielkie dziuryyyyyy się pojawiły!!!
Avatar użytkownika
WojtekKangoo
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 58
Dołączył(a): czwartek, 30 września 2010, 12:15
Lokalizacja: Otorowo

Re: Spadek mocy Kangoo 1.4 RN 1998

Postprzez Lucass czwartek, 23 grudnia 2010, 09:22

Sytuacja, którą opisujesz to przejście silnika w tryb awaryjny.
Czerwona okrągłą miga, gdy IMMO jest uzbrojony, gaśnie gdy jest rozzbrojony, pali się ciągle gdy zapłon jest odcięty.
Uszczelka kolektora ssącego nie będzie miała wpływu na kompresję w cylindrach.
Ale na wskazania sondy już prędzej, choć jeszcze prędzej map sensora (czujnika podciśnienia w kolektorze).
Sugerowałbym podpięcie się pod kompa i normalną diagnostykę. Gdyby nie było błędów (w co wątpię) trzeba by ją zrobić w czasie jazdy.
Wszelkie inne metody to w tej sytuacji będzie wróżenie z fusów...
A rozbieranie połowy silnika, żeby się przekonać, że ta czy inna uszczelka jednak jest ok... :roll:
:)
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Spadek mocy Kangoo 1.4 RN 1998

Postprzez WojtekKangoo czwartek, 23 grudnia 2010, 16:46

Kolego co do kompresji w cylindrach to przecież badając ciśnienie robocze zawór dolotowy otwiera się i zamyka a on jest powiązany z kolektorem dolotowym to może mieć wpływ na fałszywe powietrze i zubożoną mieszanke paliwowopowietrzną?Nie wiem nigdy z tym się nie spotkałem, choć znajomi w pracy mówią że może być to powodem braku tchu!Co o tym sądzisz?Ja wiemże kompresja badana jest przy zamkniętych zaworach bo to wtedy następuje zapłon.Pozdrawiam!
Ale kicha progi się sypią i wielkie dziuryyyyyy się pojawiły!!!
Avatar użytkownika
WojtekKangoo
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 58
Dołączył(a): czwartek, 30 września 2010, 12:15
Lokalizacja: Otorowo

Re: Spadek mocy Kangoo 1.4 RN 1998

Postprzez Lucass czwartek, 23 grudnia 2010, 18:39

Z punktu widzenia cylindra i tłoka jest obojętne, czy powietrze zostanie zassane przez filtr powietrza czy przez nieszczelną uszczelkę kolektora. Kompresja następuje PO zamknięciu zaworów. Kompresje badamy na pojedynczym cylindrze, nie na całym silniku naraz. Najczęściej przez otwór po wykręconej świecy zapłonowej.
Natomiast pęknięta uszczelka kolektora ssącego lub inna nieszczelność w obrębie kolektora ssącego będzie miała wpływ na odczyt map sensora. Map sensor na podstawie wielkości podciśnienia panującego w kolektorze daje sygnał do komputera sterującego praca silnika o ilości powietrza wpadającego do cylindrów. Komputer na podstawie tego sygnału + sygnałów z innych czujników dobiera dawkę paliwa do wtryśnięcia.
Jeżeli odczyt map sensora będzie zafałszowany przez nieszczelność, dawka paliwa może być niewłaściwa.
Więc w zasadzie objaw pasuje. Ale bez gwarancji. ;)
:)
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Spadek mocy Kangoo 1.4 RN 1998

Postprzez WojtekKangoo czwartek, 23 grudnia 2010, 19:10

Czyli tak jak napisałem może to być objawem dziwnego zachowania się mojego kangusia.Zobaczymy co da się zrobić.Narazie będe musiał poszukać "pikura"" bo ponoć wie gdzie w okolicach moich znajduje się dobry warsztat.Ciekawe gdzie go znajde? ;)
Ale kicha progi się sypią i wielkie dziuryyyyyy się pojawiły!!!
Avatar użytkownika
WojtekKangoo
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 58
Dołączył(a): czwartek, 30 września 2010, 12:15
Lokalizacja: Otorowo

Re: Spadek mocy Kangoo 1.4 RN 1998

Postprzez Lucass piątek, 31 grudnia 2010, 11:59

Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Spadek mocy Kangoo 1.4 RN 1998

Postprzez WojtekKangoo piątek, 31 grudnia 2010, 22:58

Dziękuje kolego "lukas"wezme to jak najbardziej pod uwage!
Może żeczywiście to sonda lambda?
POZDRAWIAM
Ale kicha progi się sypią i wielkie dziuryyyyyy się pojawiły!!!
Avatar użytkownika
WojtekKangoo
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 58
Dołączył(a): czwartek, 30 września 2010, 12:15
Lokalizacja: Otorowo

Re: Spadek mocy Kangoo 1.4 RN 1998

Postprzez WojtekKangoo sobota, 1 stycznia 2011, 22:05

Byłem ostatnio podpiąć się pod komputer i nic! :cry:
Moje kangoo szło jak szalone kontrolka się nie zapaliła a fachowiec stwierdił że "...i widzi pan ałtko jest dobre żadna kontrolka się nie zapala..."
Co robić?
50 dych poszło i nic!!
Ale kicha progi się sypią i wielkie dziuryyyyyy się pojawiły!!!
Avatar użytkownika
WojtekKangoo
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 58
Dołączył(a): czwartek, 30 września 2010, 12:15
Lokalizacja: Otorowo

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron