Katastrofa

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Katastrofa

Postprzez Pitkop poniedziałek, 18 czerwca 2012, 23:45

A było to tak...
Zauważyłem że ścianki zbiornika płyny chłodzącego zabarwiły się na prawie czarno i pojawiły się oczka oleju. (oleju ani płynu nie ubyło, odpalał nie kopcił)
Pomyślałem - kłopoty- i pojechałem do mechanika.
Powiedział -uszczelka pod głowicą.
"Naprawił" - 1300 zł.

Efekty naprawy
- kangoo odpala za 3-4 razem po intensywnym "chechłaniu" ,
- olej wydobywa się z kolektora ssącego i zalewa wydech śmiedząc niesamowicie,
- kopci na niebiesko,
- żre 1 l !!!!! oleju na 200 km.

Powróciłem do tego geniusza, powiedział że pierścienie i że silnik stary i w ogóle.

I co Wy na to?
Pitkop 1,9 D Express, RN55, 2000,306000 km
GG 2275396
Avatar użytkownika
Pitkop
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 8
Dołączył(a): czwartek, 3 maja 2007, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: Katastrofa

Postprzez skarb wtorek, 19 czerwca 2012, 09:17

Czy to jakiś duży serwis czy dłubek ?

Może można by mu było zrobić reklamę ?
2008 Kangoo II Privielege 1.5 dci 105 km - wszystkomający z cennika z wyjątkiem dachu szklanego.
2004 Kangoo I Helios 1.5 dci - 102 km
Avatar użytkownika
skarb
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 852
Dołączył(a): wtorek, 12 kwietnia 2005, 23:00
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Re: Katastrofa

Postprzez smi3szny wtorek, 19 czerwca 2012, 13:02

Pitkop, jaki to serwis? Widzę, że jesteś z W-wy.

Kopcenie na niebiesko, to odznaka uszczelki... Może tą uszczelkę spartolił? Odpalanie za 3-4 razem, tu może być wiele problemów... A podłączałeś się pod clipa? Komputer może pokazać błędy związane ze złym odpalaniem... U mnie wystarczyło kiedyś je wykasować i do dziś malina :D Mam gościa który się na tym zna i coś może podpowiedzieć.
NIe ubywa teraz płynu chłodzącego?
Pozdrawiam
smi3szny

Obrazek
Kangoo 1,5 dci 2003r + 2xWesem dalekosiężny na dachu 100W każdy + rury progowe
Alan 109 (był) President Herbert II bez ASC (jest) z Santiago 1200 na uchycie w dziurze w dachu ;)

W dalszej przyszłości:
- przyciemnione tylne szyby;
- lusterka i zderzaki w kolor nadwozia;
- przednie orurowanie + kolejne reflektory?
Avatar użytkownika
smi3szny
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 227
Dołączył(a): czwartek, 19 stycznia 2012, 17:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: Katastrofa

Postprzez Lucass środa, 20 czerwca 2012, 07:51

Jeżeli przed wymiana uszczelki nie było problemów z dymieniem i gwałtownym zużyciem oleju to profilaktycznie zrobiłbym sprawdzenie kompresji, po czym wróciłbym do pana mehanika ;) i rzucił mu ten wynik w pysk.
Na mój rozum ewidentnie coś spartolił. Niestety możliwości miał wiele... :evil:
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Katastrofa

Postprzez mhx wtorek, 26 czerwca 2012, 20:48

Mam podobny problem po planowaniu głowicy i wymianie uszczelki przez 1000 tys kilometrów wszystko grało lecz po dokręceniu głowicy i regulacji zaworów olej wylatuje z tyłu w ilości 1l na 1000km :( .Diagnoza pierścienie zbierające. (1.4 E7J LPG).
mhx
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 1
Dołączył(a): wtorek, 9 sierpnia 2011, 17:59

Re: Katastrofa

Postprzez MiGo środa, 27 czerwca 2012, 12:00

Pitkop napisał(a):A było to tak...

Przy przebiegu 300 tys. i naprawie głowicy to nic dziwnego że wywalił olej wydechem. Jeśli głowica była trochę nieszczelna, to ciśnienie "rozchodziło się po kóściach", a po uszczelnieniu "góry" powietrze znalazło sobie ujście przez najsłabszy element, którym bywa pierścień tłoka.
Wracaj na warsztat i sprawca zamieszania niech robi pierścienie po kosztach części (nowe pierścienie na wszystkie tłoki), bo ewidentnie zrobił Ciebie "w konia".
Przy takich przebiegach to "się sprawdza" od razu kompresję próbą olejową, albo przy okazji uszczelki bez gadania wymienia się pierścienie zwłaszcza że silnik jest już prawie gotowy (odkręcenie miski to moment).

Pozdrawiam

Michał
jest:
P 206
Było:
Kangur Klekot 1.9 bez dopingu
Fiat Bravo II 1.4 16V
MiGo
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 91
Dołączył(a): środa, 14 kwietnia 2010, 20:07
Lokalizacja: Piaseczno i okolice


Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości