Czy to cewka?

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Czy to cewka?

Postprzez hajdi211 czwartek, 3 września 2015, 20:44

Witam. Mój Kangur od momentu założenia LPG szarpie na tym typie zasiania. Najczęściej w niskim zakresie obrotów, w zasadzie tylko i wyłącznie. Na benzynie jest ok. Świece wymieniłem na NGK oraz dwa razy czyściłem przepustnicę. Luz zaworowy ok (zgodnie z zaleceniami Forumowiczów na LPG nieco większy niż na benie). Jeszcze na kompie nie byłem ale mój "gazownik" podejrzewa cewkę. Jeden z przewodów ma popękaną izolację, więc pewnie ma przebicie (łapskami nie łapałem).
No i teraz mam pytanie: jeśli to cewka to czy można to zdiagnozować bez kompa? Jaką cewkę kupić? Obezna to BOUGICORD bez wymiennych przewodów. Chciałbym kupic taą z wymiennymi przewodami, a to dlatego, że kable na mojej obecnej cewce załatwił jakiś gryzoń (no nie ma co, jest pożarty :)) Dla innych modeli RENAULT użytkownicy tych aut polecają cewki BERU. Do mojego silnika jest też cewka BERU z wymiennymi przewodami, ale niestety nigdzie nie mogę jej dostać.
Z własnych doświadczeń co mi polecicie? Używkami nie jestem zainteresowany, tylko nowe :)


Kangoo 1.2 16v silnik D4F


Serdecznie dziękuję za zainteresowanie tematem.
Załączniki
DSC_0021.JPG
DSC_0021.JPG (98.6 KiB) Przeglądane 1282 razy
DSC_0024.JPG
DSC_0024.JPG (127.21 KiB) Przeglądane 1282 razy
Avatar użytkownika
hajdi211
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 11
Dołączył(a): poniedziałek, 20 października 2014, 14:45
Lokalizacja: Pniewy

Re: Czy to cewka?

Postprzez Szumak piątek, 4 września 2015, 08:30

Cewka i kable u Ciebie. Nie oszczędzaj na tych elementach, przy gazie sprawna elektryka ma istotne znaczenie, bo potrzebna jest iskra o znacznie lepszych parametrach niż przy mieszance benzynowej. Miałem identyczne objawy, gdy kupiłem swojego i włożyłem do niego LPG.
Jak chcesz jeździć na NGK to świece wymieniasz co 10-15 tys. km. Po 10 kkm warto skorygować przerwę na elektrodach.
Aha, dla LPG zalecana przerwa to 0.7 mm i taką mają fabrycznie świece dedykowane do LPG.
Suzuki Marauder [2001]:
Obrazek
Suzuki Burdelmam C50 [2006]
Obrazek
Był: Kangur Polarny 1.2 16V LPG [2002]:
Obrazek
Była: Babcia Asia 1.8 [1994]:
Obrazek
Avatar użytkownika
Szumak
Vice Kangoomistrz 2012
Vice Kangoomistrz 2012
 
Posty: 1963
Dołączył(a): piątek, 27 czerwca 2008, 11:26
Lokalizacja: SBI - GMB - GWE

Re: Czy to cewka?

Postprzez Iglo piątek, 4 września 2015, 13:27

W Twingo z D4F przewody BOUGICORD sprawowały się świetnie. Myślę, że i cewce można zaufać.
Wymienić zdecydowanie. Nawet nie trzeba sprawdzać. A jakby ciekawiło, to po ciemku powinno być widać uciekające WN, jak nie widać to można pomóc mgiełką ze spryskiwacza do kwiatów.
http://pomoczosi.jimdo.com/
Moja mała,wielka wojowniczka!
Torbacz I ph II, 2007 1.6 16V Privilege.
Avatar użytkownika
Iglo
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 178
Dołączył(a): sobota, 16 maja 2015, 21:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czy to cewka?

Postprzez hajdi211 piątek, 4 września 2015, 14:46

Dzięki za zainteresowanie. Oczywiście nie będę żałował kasy na cewke. A jeśli chodzi o świece to jakich używacie? Ja wymieniłem na NGK, bo te firmę znam. A Wy jakich świec używacie? Chodzi mi o świece bardzo dobrej jakości i w miarę długiej żywotności. Oszczędzać nie będę :)
Avatar użytkownika
hajdi211
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 11
Dołączył(a): poniedziałek, 20 października 2014, 14:45
Lokalizacja: Pniewy

Re: Czy to cewka?

Postprzez hajdi211 poniedziałek, 14 września 2015, 23:03

Witam ponownie. Sprawa rozwiązana :) Wymieniłem cewkę na org. bougicord oraz zmniejszyłem szczelinę na świecy na 0,7mm. Po tych zabiegach auto znów dobrze się prowadzi. Tzn nie dusi się ani nie szarpie w dolnym zakresie obrotów. Jeszcze raz dziękuję za DOBRE RADY. Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
hajdi211
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 11
Dołączył(a): poniedziałek, 20 października 2014, 14:45
Lokalizacja: Pniewy


Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości

cron