Przeszczep silniczka

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Postprzez PanKot poniedziałek, 20 lutego 2006, 13:29

Już koniec kombinowania. Podjąłem decyzję o remoncie sinika tego, ktory mam.
Może za jakiś czas przesiądę do nowszego zawirzaka to wtedy pomyślę o mocniejszym silniczku.
Na środę jestem umówiny u mechanika. Po zdjęciu głowicy będzie wiadomo w jakim stanie są cylindry a po otwarciu dolu okaże sie co tam słychać z panewkami i wałem.
Będę sie przygladal kolejnym etapom remontu aby dokladnie wiedziec co i jak.
Jeśli ktoś może mi podpowiedzieć na mam zwrócić szczególną uwagę to będę wdzięczny.
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez MK poniedziałek, 20 lutego 2006, 14:01

Szczere życzenia powodzenia :!: :!: :!: 8)
Pozdrowienia Marcin
CLIO 3 1,6 16v 128KM GORDINI 2012r. - LPG STAG
Kangoo II 1,5dCi 115KM PRIVILEGE+ TomTom Edition 31.XII.2010r. srebrny
Porzuciłem akordeon, a szkoda.
Focenie wciąga!!! Jestem szumofobem i maniakiem ostrości!!!
Nikon D7100 Nikon D50


CHEVROLET SPARK M300 LS 1,2 16v 85KM 2010r. - LPG STAG - BYŁ!!!!
Avatar użytkownika
MK
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2004
Dołączył(a): poniedziałek, 24 maja 2004, 23:00
Lokalizacja: Cieszyn-Gród Trzech Braci

Postprzez darecki poniedziałek, 20 lutego 2006, 16:26

Dowiedz się jak z częściami do kangura , bo do nietórych samochodów np ford , seat nie można dostać nawet podróbek (np. panewki) a dorabianie to już koszty. Zależy w jakim stanie jest twój silnik , bo np. może się okazać , że musisz zrobić szlif cylindrów :arrow: nowe tłoki kompletne i znów koszty (nowe ok 350zł/szt jak dobrze pamiętam). Więc po rozmontowaniu policz na spokojnie wszystko jeszcze raz. POWODZENIA!
było:kangoo 1.4 lpg 2001
jest:kangoo 1.5 dci 2011
darecki
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 474
Dołączył(a): poniedziałek, 28 marca 2005, 23:00
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów

Postprzez PanKot wtorek, 21 lutego 2006, 14:27

Ponieważ jutro silniczek idzie do remontu pozwoliłem sobie dziś zdjąć rurę od filtra powietrza z przepustnicy.
Teraz to on przyspiesza jakby dostał 5 Kangooroow Mechanicznych więcej.
Znaczyłoby to, że rura ma za małą średnicę a filtr sportowy za małą przepustowość lub zmieniły się już znacząco jego właściwości przepuszczania powietrza.
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez AdiK wtorek, 21 lutego 2006, 16:40

Troche to niemondre bo jak ci załapie wody to ci korbowód wyjdzie bokiem.
Pozdrawiam Adrian

Był KaleidoGwiezdnyPył 1.5dci75
Jest Peugeot 5008 2.0HDI
Avatar użytkownika
AdiK
Kangoomistrz 2009
Kangoomistrz 2009
 
Posty: 1033
Dołączył(a): środa, 7 kwietnia 2004, 23:00
Lokalizacja: poszukiwana

Postprzez branio wtorek, 21 lutego 2006, 17:44

PanKot napisał(a): filtr sportowy za małą przepustowość lub zmieniły się już znacząco jego właściwości przepuszczania powietrza.


Po co wymieniać filtr jak można silnik. :)
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Postprzez PanKot środa, 22 lutego 2006, 07:24

Musiałem sprawdzić.
Taką mam naturę.
A jak myślicie, skąd wiem, że prąd kopie?
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez branio środa, 22 lutego 2006, 09:04

A co, oddał :?: :lol: :lol: :lol:

Malzenstwo z dwudziestoletnim stazem: zona krzata sie w
kuchni, maz cos naprawia. W pewnej chwili maz wola:
- Stara! Chodz na chwile!
- Co?
- Potrzymaj ten drucik.
Zona poslusznie chwyta kabelek, po czym pyta:
- I co?
- Nic, widocznie faza jest w tym drugim...
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Postprzez PanKot środa, 22 lutego 2006, 13:57

dobre ale wracając do tematu:
- silniczek już rozkręcony w warsztacie a właściwie to na razie zdjęta głowica,
- po uszczelce widać, że były pomiędzy 2 a 3 cylidrem,
- na 4 cylindrze był przedmuch do układu chłodzenia i zaczynał się do układu smarowania,
- na pozostałych cylindrach już niewiele brakowało do wypalenia uszczelki.
Wniosek:
- to była przyczyna porannego palenia na 3-ech cylindrach,
- przy wymianie uszczelki pod głowicą niewłaściwie dociągnięto śruby lub głowica nie była planowana.
Jeśli chodzi o gładzie cylindrów to nie wyczuwa się żadnych progów więc jest OK.
Na 2, 3 i 4 tłoku duży nagar, 1-szy jest OK.
Zalanie cylidrów ropą pokazało, że tylko na 1-szym pierścienie nie puszczają bo w pozostałych ropa wyciekła - czyli pierścienie do du**.
I tyle sprawozdania na razie. Jutro do rozbiórki idzie dół silnika.
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez branio środa, 22 lutego 2006, 14:05

Świetnie że blok dobry :)
Proszę o fotki zwierzaka rozebranego :lol:
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości